”Vi erbjuder uppdaterade lösningar inom betalningsuppföljning och inkasso. Vårt mål är att säkerställa att borgenärer får betalt, samtidigt som vi behandlar dem som har ekonomiska svårigheter med artighet och respekt.” Berättar Petra Siegers, Country Manager Sverige.
Kredinors mål är att bidra till en väl fungerande ekonomi genom vår fakturering, påminnelse-och inkassolösningar samt portföljköp. Vi arbetar för att underlätta snabb betalning av våra kunders kunder och därigenom bidra till att säkra sunda ekonomiska villkor i näringslivet.
Henrik André, Head of Sales Sverige förklarar Kredinors ambition så här: ”Vi strävar efter att bli erkända för de viktiga uppgifter vi utför för näringslivet och ekonomin. Vår framgång vilar på att sätta samman människor och lösningar för att optimera betalningsuppföljning, inkasso och betalningsprocessen. Samma principer gäller även för vår verksamhet på andra håll i Norden genom Kredinor AS i Norge och Kredinor OY i Finland samt Kredinor A/S i Danmark. Genom att erbjuda utmärkt kundvård på alla nivåer kommer vi att fortsätta att vara ett viktigt och omtyckt varumärke inom vårt verksamhetsområde.”
Kredinor arbetar kontinuerligt för att ge en bra kundupplevelse för både uppdragsgivaren och slutkunden. De moderna lösningarna gör det enkelt att bli kund – och implementeringsrutinerna gör det enkelt att komma i gång som kund hos Kredinor.
”Våra kunder kan vara säkra på att vi tar hand om både dem och deras kunder på bästa möjliga sätt.” Säger Henrik.
Petra fortsätter med att berätta att alternativa affärsmodeller kan skapa en win-win-win för alla parter:
”Vi vet att det är mer arbete att skapa nya kundrelationer än behålla befintliga. Oavsett bransch har vi ett högt fokus på att vårda kundrelationen. I flera av våra samarbetet mäts vi på hur många slutkunder vi kan kurera, inte i första hand hur snabbt det går. Många av våra uppdragsgivare har förstått att det är en prioritet att behålla en kund som är lojal, snarare än att få en snabb betalning av en kund som sedan byter leverantör. Kredinor kan hjälpa slutkunder att hitta en lösning med hjälp av kompetent och erfaren personal som i sin tur inte mäts på t ex hur länge samtalet varar. Vi tar oss tid att förstå situationen och hitta den bästa lösningen utifrån varje individs unika situation.”
Henrik berättar vidare att detta endast är en av de varianter Kredinor erbjuder sina kunder. Det finns en ständig strävan att utmana och finna nya modeller som kan passa våra kunder och hjälpa slutkund.
Anpassningsbar till stora och små företag
För Kredinor är alla kunder viktiga, oavsett om de är stora eller små, eller verkar inom privat eller offentlig sektor. Samtidigt är deras kunder väldigt viktiga – Kredinor ska alltid se till att slutkunden får ett rättvist och hänsynsfullt bemötande. ”Vi arbetar mot samma mål idag som när Kredinor startade 1905; att verka för sunda ekonomiska villkor i näringslivet.” Säger Henrik.
”Vi tror att alla kan uppleva betalningsproblem i olika faser av livet. Vi hjälper till att hitta lösningar genom en öppen dialog och god uppföljning.” Avslutar Petra.
We help you make it.
Petra Siegers,
Country Manager Sverige
Henrik André,
Head of Sales Sverige